![]() Foto: Gwidon Libera |
Takich rozstrzygnięć w III rundzie Mazda Odyssey Warszawskiej Lidze Żeglarskiej zapewne mało kto by się spodziewał. Zwyciężyła załoga Wojskowej Akademii Technicznej, tuż przed załogą Legia Sailing - Majer na Fali oraz RITS. Trzeba przyznać, że warunki pogodowe były wymagające, zarówno w sobotę, jak i w niedzielę - dominowały mocne podmuchy, faworyzujące raczej cięższe i opływane załogi. Prowadzenie łodzi, umiejętność utrzymania prędkości, czytania i przewidywania wiatru dały „wojskowym” pierwsze miejsce, chociaż wszystko rozstrzygnęło się w ostatnim wyścigu – do tego momentu na prowadzeniu regat znajdowała się załoga Legia Sailing - Majer na Fali, która wygrała największą liczbę wyścigów. – W ten weekend mieliśmy przyjemność startować w zamiennym składzie w trzeciej rundzie Mazda Odyssey Warszawskiej Ligi Żeglarskiej. Podeszliśmy do tych regat na totalnym luzie, ponieważ w takiej obsadzie, nie mieliśmy jeszcze okazji rywalizować z innymi załogami WLŻ. Stąd też nie mieliśmy oczekiwań co do miejsca w stawce. Dobry start w pierwszym dniu i całkiem sprytnie zagrywki drugiego dnia dały nam pierwsze miejsce. Utwierdziło nas to w przekonaniu, ze możemy walczyć o wysokie pozycje i super umotywowało do ostatniej rundy finałowej. Na pewno sprzyjały nam też warunki wiatrowe. Muszę też przyznać, że regaty trzymały w napięciu do ostatniego biegu, ponieważ wszystko rozstrzygnęło się w ostatnim wyścigu i w niedzielę mocno czuliśmy oddech załogi Legia Sailing na plecach – skomentował Wojciech Myśliwiec. – Bardzo cieszymy się z tego wyniku – dodał. Dobre warunki, mocny i porywisty wiatr, no i końcówka gdzie trwała walka na żyletki. Trochę nawet meczowa, bo przy górnych bojach jechaliśmy zwykle parami. Wyszło naprawdę fajne ściganie! – podsumował swój start sternik załogi Legia Sailing - Majer na Fali Tobiasz Zajączkowski. Foto: Gwidon Libera Za nami trzy pełne emocji rundy Mazda Odyssey Warszawskiej Ligi Żeglarskiej. A przed nami… finałowe regaty, które odbędą się w dniach 20-21 września, w tym samym miejscu, a więc w porcie Sailing Legia w Zegrzu Południowym. Zmagania będzie można podziwiać również z molo gościnnego Hotelu 500. W finałach wystartuje komplet załóg, ale nie bez znaczenia jest kolejność w klasyfikacji generalnej trzech zakończonych rund. Trzeba zauważyć, że różnice punktowe w klasyfikacji są minimalne, i jeszcze wszystko może się wydarzyć. Fotel lidera po trzech rundach zdobywa triumfator zakończonych regat załoga Wojskowej Akademii Technicznej. Trochę za nimi, plasując się od drugiego do czwartego miejsca z minimalnymi różnicami punkotwymi, znajdują się kolejno załogi: Odyssey Sailing Club 1, Wydział Elektryczny PW, Legia Sailing - Majer na Fali. Różnice są zatem naprawdę niewielkie i końcowa klasyfikacja nie jest jeszcze przesądzona. W tym roku Mazda Odyssey Warszawska Liga Żeglarska rozgrywana jest na jachtach Tom28. To wyjątkowe jednostki o wspaniałej historii, gdyż zostały zaprojektowane z myślą o treningach do America’s Cup, najstarszego międzynarodowego wydarzenia sportowego. Długość 28 stóp, czyli ok. 8,5 m, zanurzenie z balastem 1,8 m, ciężar ok. 1500 kg. Do tego powierzchnia żagli na wiatr 40 m2 plus spinaker 50 m2 czyni go największym jachtem na Jeziorze Zegrzyńskim.
Aktualna klasyfikacja załóg sezonu 2025 po trzech rundach:
Partnerem głównym cyklu regat jest warszawski dealer marki Mazda, firma Odyssey Sp.z o.o. obecna na rynku motoryzacyjnym od 1998 roku, z marką Mazda związana od 2008 roku. Od kilku lat firma Odyssey sp. z o.o. angażuje się w inicjatywy żeglarskie, aktywnie w nich uczestniczy oraz wspiera wydarzenia takie jak Mazda Odyssey Warszawska Liga Żeglarska. Firma wspiera regaty jako Mazda Odyssey i Odyssey Dealer Group.
Terminarz Mazda Odyssey Warszawskiej Ligi Żeglarskiej 2025:
Wszelkich informacji na temat Mazda Odyssey Warszawska Liga Żeglarska można zasięgnąć w serwisach społecznościowych: |