MENU

2020-09-07
MŻMP
Foto: Tadeusz Lademann

Załoga Jerzego Brezdenia (JKMW Kotwica) na jachcie „Hadar” w grupie A i żeglarze ścigający się na jachcie „PGO GoodSpeed” ze skiperem Łukaszem Trzcińskim (Marina Urody Gdynia) w grupie B – oto tegoroczni triumfatorzy Morskich Żeglarskich Mistrzostw Polski ORC International załóg wieloosobowych. Rozgrywana na Zatoce Gdańskiej od 21 sierpnia impreza zakończyła się w niedzielę 23 sierpnia w Gdańsku.
– Cieszymy się z tego zwycięstwa, bo na starcie regat stanęliśmy 40-letnim jachtem, który przez ostatnich kilka lat remontowaliśmy – mówi skipper Jerzy Brezdeń. – Udało się nam wokół „Hadara” zgromadzić załogę, która teraz startuje w bałtyckich regatach i czasem odnosi na nich sukcesy. Ja sam jestem bardziej turystą, ale wiem, że współzawodnictwo jest ważne, przyciąga młodszych i starszych i daje ludziom poczucie wartości. Mistrzostwa przebiegały w różnych warunkach, od flauty, przez deszcz, po silny wiatr. Konkurencja była silna, musieliśmy od startu do ostatnich metrów walczyć o jak najlepszą lokatę.
W MŻMP 2020 załogę „Hadara”, poza skipperem, stanowili: Michał Krause, Justyna Szostkowska, Konrad Chwalczewski, Ryszard Jaskóła, Beata Nowak, Marzena Polis, Rafał Lachowicz i Grzegorz Sieja.
O tym, że nie były to łatwe regaty mówił również zdobywca mistrzowskiego pucharu w grupie B, Łukasz Trzciński.
– W tym roku było znacznie trudniej niż przed rokiem – przyznał skipper „PGO GoodSpeed”. – Szczecinianie chcieli nam wyrwać zwycięstwo z rąk, ale się nie daliśmy. Płynęliśmy w lekko zmienionym składzie, co nie było bez znaczenia i po częściowych wynikach widać, że nie dawaliśmy rady. Na szczęście wzięliśmy się w garść, drugiego dnia opracowaliśmy taktykę pilnowania konkurentów, a w niedzielę pojechaliśmy już swoje. Obroniliśmy puchar piąty raz z rzędu. Dedykuję ten puchar mojemu tacie, który jest ciężko chory. Na sukces pracowała cała załoga w składzie: Piotr Sutkowski, Mateusz Malecki, Monika Kwiatkowska, Michał Ruciński, Mateusz Żmudziński i Michał Kaczorowski. Wojtek Kaczmarek i Miriam Trzcińska udzielali nam wsparcia technicznego.
Konkurenci ze Szczecina rzeczywiście ścigali się dzielnie i stanowili mocną konkurencje dla faworytów regat. Świadczyć może o tym fakt, że to właśnie szczecińska załoga Artura Pomorskiego, płynąca na jachcie „Trochus II”, otrzymała Nagrodę Specjalną ufundowaną przez marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka, za najszybszy czas przeliczeniowy w wyścigu długim.
W uroczystości zakończenia regat i wręczenia medali, poza uczestnikami wziął udział Leszek Paszkowski, dyrektor Gdańskiego Ośrodka Sportu, będącego organizatorem MŻMP ORC International 2020, prezes współorganizującego to wydarzenie Pomorskiego Związku Żeglarskiego Bogusław Witkowski, przedstawiciele Mariny Gdańsk, komandor regat Marek Lenard i sędzia główny Tomasz Sawukinas.
Regaty MŻMP ORC International 2020 załóg wieloosobowych wchodzą w skład Morskiego Żeglarskiego Pucharu Polski. Organizatorem regat był Gdański Ośrodek Sportu, a współorganizował je Pomorski Związek Żeglarski. Bazą regat była Marina Gdańsk.
Tekst: Dariusz Olejniczak

Recencje książek żeglarskich
Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej do czego służą i jak nimi zarządzać. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na ich używanie. zamknij